Politica retur si garantii
Politica de retur
Retur pentru produsele aflate în perioada de garanție
legală:
1. Produsele care beneficiaza de garantie,
legislatie:
Condiţiile de garanţie sunt acordate de către Stift Lux
Design în conformitate cu Legea nr. 449/
2003 - privind vânzarea de produse și garanțiile asociate, Ordonanța nr. 21/
1992 - privind protecția consumatorilor și Legea nr. 363/2007 - privind
combaterea practicilor incorecte ale comercianților Legea nr. 296/2004 - privind
Codul consumului.
2.
Garanția
legală de conformitate pentru magazinul nostru online:
Conform legislației privind drepturile consumatorilor, toți
clienții noștri, indiferent dacă sunt persoane fizice sau juridice, beneficiază
de garanția legală de conformitate la produsele achiziționate din magazinul
nostru online.
3. Ce înseamnă garanția legală de
conformitate?
Garanția legală de conformitate este o
protecție acordată clienților pentru a asigura că produsele achiziționate sunt
conforme cu contractul de vânzare-cumpărare și că prezintă caracteristicile
specifice specificate de noi, ca vânzători.
4. Ce drepturi oferă garanția legală de
conformitate?
În cazul în care un produs are o lipsă de
conformitate, adică este defect sau nu corespunde caracteristicilor specificate,
clienții noștri au dreptul să solicite remedierea problemei în următoarele
moduri:
-
Repararea produsului
-
Înlocuirea produsului cu unul nou și conform
-
Restituirea sumei plătite pentru produsul respective
-
Cumpărătorul
este obligat să demareze procedura de reclamaţie prin anunţarea defecţiunii/lor
către Vânzător în termen max. 24 ore de la sesizare. Atenție:
trebuie să anexați factura, dovada de plată, precum și poze cu produsul și
defectul sesizat.
5. Cum poate fi exercitat dreptul la garanția
legală de conformitate?
Pentru a exercita drepturile în cazul unei
lipsă de conformitate, clienții noștri trebuie să ne contacteze în termenul
legal prevăzut de legislația în vigoare și să ne informeze cu privire la
problema întâmpinată. Vom lua măsurile necesare pentru a remedia situația cât
mai rapid și eficient posibil.
Rețineți că garanția legală de conformitate
nu acoperă daunele cauzate de uzura normală, nerespectarea instrucțiunilor de
utilizare, manipularea necorespunzătoare sau alte circumstanțe neprevăzute.
În concluzie, ne angajăm să respectăm
legislația privind drepturile consumatorilor și să oferim clienților noștri
servicii de calitate, asigurându-ne că produsele achiziționate din magazinul
nostru online sunt conforme cu contractul de vânzare-cumpărare și
caracteristicile specificate.
Echipa noastră este disponibilă să răspundă
la orice întrebări și să ofere asistență în privința garanției legale de
conformitate sau a altor aspecte legate de produsele noastre.
Răspunderea
Stift Lux Design pentru produsele de
folosință îndelungată achiziționate de către persoanele fizice de pe site-ul
nostru sau din magazinele noastre este angajată dacă lipsa de conformitate
apare într-un termen de 1 an, calculat de la livrarea produsului. Pentru
produsele a căror durată medie de utilizare este mai mică de 2 ani, termenul se
reduce la această durată.
6. Termen de remediere , raspundere si
solutionare a reclamatiilor:
În cazul în care un produs achiziționat din magazinul nostru
online prezintă o lipsă de conformitate, ne angajăm să rezolvăm prompt și
eficient problema, în concordanță cu legislația în vigoare.
- Reparare
și înlocuire: Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în
cadrul unei perioade de timp, stabilită de comun acord, în scris, între
vânzător și consumator. Durata acestei perioade va fi determinată având în
vedere natura produselor și scopul pentru care consumatorul a solicitat
produsele. Perioada de timp stabilită pentru reparare sau înlocuire nu va
depăși, pentru persoanele fizice, 15 zile calendaristice de la data la
care cumpărătorul a adus la cunoștință vânzătorului lipsa de conformitate
a produsului sau a predat produsul vânzătorului ori persoanei desemnate de
acesta pe baza unui document de predare-preluare.
- Evaluarea
proporționalității și fezabilității: O măsură reparatorie va fi
considerată disproporționată dacă impune vânzătorului costuri nerezonabile
în comparație cu o altă măsură reparatorie. În evaluarea
proporționalității, se vor lua în considerare următoarele aspecte: a)
Valoarea pe care ar fi avut-o produsele dacă nu ar fi existat lipsa de
conformitate; b) Importanța lipsei de conformitate pentru utilizarea
normală a produsului; c) Existenta unei alte măsuri reparatorii care ar
putea fi realizată fără un inconvenient semnificativ pentru consumator.
- Imposibilitatea
măsurii reparatorii: O măsură reparatorie va fi considerată ca imposibilă
dacă vânzătorul nu poate asigura produse identice pentru înlocuire sau
piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor
sau a tehnologiei aferente.
Astfel, Stift Lux Design își rezervă dreptul de alegere a
modalității de soluționare a reclamației conform legislației în vigoare și
acordă un termen de rezolvare a reclamației de 15 zile pentru persoane fizice
și de 30 de zile pentru persoane juridice. În cazul în care Stift Lux Design
consideră necesară o deplasare la fața locului pentru a evalua produsul,
clientul este obligat să asigure posibilitatea angajatului Stift Lux Design de
a inspecta produsul în ziua și ora comunicată, în caz contrar se consideră că
se renunță la reclamație.
7. Modalitatea de solutionare a reclamatiei:
În cazul în care există o sesizare privind lipsa
conformității produsului, următoarele opțiuni de rezolvare sunt disponibile
pentru consumator:
Reparare gratuită sau
înlocuire:
Consumatorul are dreptul să solicite vânzătorului să aducă
produsul la conformitate prin reparare sau înlocuire, fără niciun cost
suplimentar, în conformitate cu termenii și condițiile specificate în certificatul
de garanție.
Reparare ca primă
opțiune:
În cazul lipsei conformității, consumatorul are dreptul de a
solicita în primul rând repararea produsului, fără costuri suplimentare.
Înlocuire:
În situația în care repararea este imposibilă sau
disproporționată, consumatorul are dreptul să solicite înlocuirea produsului cu
unul identic sau echivalent, fără costuri suplimentare.
Excepții:
Totuși, există cazuri în care repararea sau înlocuirea pot
să nu fie acoperite de garanție:
a) Dacă lipsa de conformitate nu este reală și se datorează
exploatării sau întreținerii incorecte a produsului, costurile de reparare și
înlocuire vor fi suportate integral de către client, inclusiv contravaloarea
pieselor înlocuite și manopera de constatare, reparație și cheltuielile de
deplasare la intervenție.
b) Dacă defectul reclamat nu se confirmă în urma
verificării, costurile de transport și diagnosticare vor fi suportate integral
de către client.
În toate cazurile, SC Stift Lux Design va asigura o
soluționare promptă și eficientă a sesizărilor, respectând legislația în
vigoare și drepturile consumatorilor. Clientul este încurajat să comunice cu
departamentul de asistență clienți pentru a obține toate informațiile necesare
privind procesul de rezolvare a sesizării și pentru a evita neînțelegerile sau
confuziile.
8. Excluderea garanției:
-
Deteriorari termice, mecanice si plastice ale
produsului datorate accidentelor, vibratiilor, intemperiilor, neglijentei in
utilizare sau a altor factori independent de Producator, Efecte mecanice
exterioare asupra produselor
-
Utilizarea produsului in conditii neadecvate
(ex. Tensiune de alimentare necorespunzatoare, impamantare inexistenta sau
gresita, conectare la PC fara impamantare, actiuni ale substantelor chimice,
noxe, fum, praf sau umiditate etc.)
-
Utilizarea produsului in aplicatii ce necesita
performante si calitati, altele decat cele oferite de clasa si scopul pentru
care acest produs este destinat sau in afara specificatiilor sale tehnice
-
Deteriorări sau defecte rezultate din transport,
montaj și depozitare incorectă.
-
Nerespectarea instructiunilor de utilizare sau
instalare prevazute in manualul produsului
-
- Decolorări sau ruginiri rezultate din
contactul cu apă reziduală sau de scurgere, sau din cauza mediului ambiant cu
prezența substanțelor chimice agresive
-
Schimbarea starii originale a produsului prin
interventii neautorizate
-
Reparatiile necesare pentru remedierea
defectelor aparute ca urmare a motivelor de excludere din garantie nu vor fi
executate de societatea SC Stift Lux Design. SRL
9. Intervenția străină asupra produselor:
Este interzisă intervenția străină asupra
produselor. Sc Stift Lux Design nu va fi răspunzătoare pentru costurile
solicitate de reclamant sau de părțile terțe care au intervenit sau vor
interveni asupra produselor pentru remedierea defectelor acestora, cu excepția
cazului în care acest lucru este autorizat în mod specific și în scris de
către Stift Lux Design SRL înainte de
efectuarea oricărei astfel de lucrări.
Exemple
de cazuri de excludere garanție:
a) Deformări cauzate de contactul cu agenți
de coroziune (acizi, excremente de animale/păsări, pământ, cupru, beton umed,
mortar, vopsea, sare etc).
b) Deformări cauzate de depozitarea
produselor în condiții necorespunzătoare, cum ar fi spații neaerisite,
neacoperite sau în contact permanent și prelungit cu apa.
c) Deformări sau defecte cauzate de
debitarea produselor cu disc abraziv sau alte scule pentru tăiere care produc
încălzirea locală a produsului prelucrat și/sau particule de metal topit.
d) Deformări sau deteriorări rezultate în
timp, cum ar fi schimbarea culorii/texturii produselor.
e) Defecte vizibile reclamate după recepția
produselor.
f) Deformări, deteriorări sau defecte
cauzate de condiții extreme ale vremii sau cazuri de forță majoră.
10.
Sc Stift Lux Design este obligată să se limiteze la condițiile de
garanție primite de la producătorii de ansambluri și subansambluri folosite în
confecționarea produselor și nu își asumă răspunderea pentru beneficiile
nerealizate (pierderi de profituri), daune morale sau alte prejudicii în urma
defectelor produselor, ci doar obligația de a respecta condițiile de acordare a
garanției specificate în termenii și condițiile de garanție. Acțiunile Sc Stift
Lux Design pentru acordarea garanției se
limitează la repararea sau înlocuirea produselor defecte în perioada de
garanție, în limita valorii de achiziție a produselor sau în returnarea
contravalorii produselor defecte.