Certificat de Garantie
STIFT LUX DESIGN SRL
Sediu social: Strada Elena Caragiani, nr. 21 E
Bucuresti, Sector 1
CUI RO 9406690, J/40/3229/1997
Telefon +40 21/317 02 00
Fax +40 21/317 02 01
Web www.stift.ro
E-mail office@stift.ro
CERTIFICAT DE GARANȚIE
PRODUS: …………………………………. NR. IDENTIFICARE: ……………………. MAGAZIN: Conform factură DATA VÂNZĂRII: Conform factură
Pentru garanție, vă rugăm transmiteți reclamația pe adresa: comenzi@stift.ro
Condiții generale de garanție
Drepturile consumatorului (persoană fizică) sunt reglementate de O.U.G. nr. 140/2021 și O.G. nr. 21/1992 cu modificările și completările ulterioare și nu sunt afectate de garanția comercială. În caz de neconformitate a bunurilor, consumatorul are dreptul la măsuri corective din partea vânzătorului, fără costuri, respectiv de a beneficia de aducerea la conformitate a bunurilor fie de a beneficia de o reducere proportională a prețului sau de a obține încetarea contractului în condițiile prevăzute de O.U.G. nr. 140/2021. Perioada de garanție pentru produs este de 24 luni.
În cazul persoanelor juridice (acestea nu au calitate de consumator) perioada de garanție este de 12 luni pentru produsele de folosință îndelungată.
Obligatiile furnizorului
Perioada de garantie acordată este de 24 luni (persoane fizice) și 12 luni (persoane juridice) de la data cumpărării menționată pe factura fiscală. Termenul de schimbare a produsului (atunci când se justifică această măsură) este maxim 15 zile calendaristice de la data transmiterii reclamației.
Prin excepție, nu fac obiectul garanției și nu beneficiază de angajamentul comerciantului accesoriile, materialele consumabile si subansamblele casabile aflate în vânzare pe piața liberă decât în cazul defecțiunilor apărute în mod atestabil datorită materialului defect.
Asigurarea de service în garanție se efectueaza la punctul de lucru al furnizorului (…………………….) în zilele lucrătoare sau în condițiile contractului de vânzare - cumpărare. Dacă în perioada garanției, produsul nu se poate repara sau durata remedierii deficiențelor este mai mare decât termenul legal (maximum 15 zile din momentul în care operatorul economic a luat la cunoștiință de deficiențele respective sau a intrat în posesia produsului) se poate solicita înlocuirea sau rezoluțiunea contractului. Durata termenului de garanție se prelungeste cu timpul scurs de la data la care s-a adus la cunoștință vânzătorului lipsa de conformitate sau s-a predat produsul persoanei desemnate de acesta până la data aducerii produsului în stare normală de utilizare, respectiv data notificării în scris a acestui fapt.
În cazul solicitării nejustificate de acordare a garanției, ne rezervăm dreptul de a solicita beneficiarului contravaloarea manoperei de investigare a produsului reclamat a fi defect. Produsele de folosință îndelungată care înlocuiesc produsele defecte vor beneficia de un nou termen de garanție care curge de la data înlocuirii produsului. În cazul în care neconformitatea produselor este constatată în scurt timp după livrare, fără a depăși 30 zile calendaristice, cumpărătorul poate opta între reparație sau înlocuire.
Garanția este valabilă numai pe teritoriul României. Garanția se acordă produselor prezentate în service împreună cu documentația tehnică, toate accesoriile însoțite de o copie după factura de achiziție, certificatul de garanție și o scurtă descriere scrisă a defectului reclamat. Prevederile conținute de documentația însoțitoare a produselor exercită efectele asupra garanției comerciale; aceste dispoziții de garanție nu afectează drepturile conferite prin lege consumatorului.
În cazul în care defectul este un viciu de fabricație, repararea sau înlocuirea bunurilor se efectuează fără costuri din partea beneficiarului, într-un termen rezonabil care nu poate depăși 15 zile calendaristice din momentul în care vânzătorul a fost informat cu privire la neconformitate și care este stabilit de comun acord, în scris, între vânzător si beneificiar, luându-se în considerare natura și complexitatea bunurilor, natura și gravitatea neconformității cât si efortul necesar pentru finalizarea reparației sau înlocuirii. În cazul în care defectul nu este un viciu de fabricație, vânzătorul înlocuiește sau repară produsul doar contra cost.
Obligatiile beneficiarului
Beneficiatul este obligat să inspecteze vizual produsul în momentul livrării și să se asigure că toate componentele produsului sunt intacte și se află în pachet.
Produsul se montează de către beneficiar conform instrucțiunilor de montaj comunicate de vânzător. Produsul beneficiază de garanție comercială numai în condițiile în care montarea / instalarea se realizeză cu respectarea instrucțiunilor de montaj comunicate de vânzător în scris beneficiarului.
Beneficiarul este obligat să păstreze documentația primită odată cu produsul, pe toată perioada prevăzută pentru garanție.
Pierderea garanției
Situațiile de mai jos pot duce la pierderea garanției (fără a ne limita la următoarele/aceste mențiuni se completează cu cele din documentația însoțitoare a produsului):
Nerespectarea instrucțiunilor de montaj și utilizare a produsului;
Efectuarea de lucrări de reparatii în regie proprie
Măcinarea produsului în situația în care se aplică substanțe chimice acide sau orice substanțe care au proprietăți dăunatoare pentru profilul din aluminiu și care deteriorează acest material. Întretinerea si utilizarea produselor se va efectua conform etichetelor si instructiunilor ce insotesc produsele
Deformări mecanice obtinuta in urma lovirii sau manipularii gresite.
Exfolierea vopselei in cazul contactului cu substante ce deterioreaza vopseaua
Neprezentarea, la momentul reclamatiei, a facturii de cumparare a produsului, insotite de prezentul certificat de garantie,
Aparitia unor lovituri externe, zgarieturi sau alte deficiente de natura externă ce pot duce la neconformitatea optica sau fizica a produsului, inclusive pe timpul transportului si depozitarii.
Întretinerea defectuoasa si utilizarea produsului in alte scopuri decat cele pentru care a fost construit.
La efectuarea oricaror modificari asupra produsului și în cazul oricaror interventii nepermise asupra structurii produsului.
Garanția nu acoperă cazul când apar daune rezultate de transportul defectuos (exceptând cazul în care transportul este efectuat de vânzător), accidente, trăsnet, inundație, foc, utilizare necorespunzătoare sau orice altă cauză care nu poate fi controlată de vânzător.
Produsele care prezintă deteriorări vizibile (zgârieturi, rupturi, diferențe de nuanță, lispă accesorii, pete, umflături) care pot observate la livrarea produselor și desigilarea ambalajelor dar pe care cumpărătorul decide să le monteze, nu beneficiază de garanție.
Prevederi finale
Garanția se acordă cumpărătorului direct, vânzătorul nefiind răspunzător în fața terților care achiziționează produsele de la cumpărător.
Prezentul certificat se completează prin acordul de voință al părților prin intermediul actelor adiționale specificate pentru anumite tipuri de echipamente sau conform prevederilor noilor acte intervenite pe parcurs relației comerciale.
Eventualele litigii se vor solutiona pe cale amiabilă conform dispozițiilor legilor speciale de protecție a consumatorilor și a Codului Civil (după caz), iar în caz de neîntelegere, de către instanțele judecătorești competente din România.
Dreptul la retragere a consumatorului este prevăzut de prevederile OUG Nr. 34/2014 (formă actualizată). În cazul persoanelor fizice, consumatorul are dreptul să notifice în scris vânzătorului privind denuntarea unilaterală a contractului fără invocarea unui motiv în termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului.
Furnizor, Beneficiar,
___________________ ___________________